diumenge, 13 de juny de 2010

La Nació Arc Iris

Divendres passat es va inaugurar la Copa del Món de Futbol a Sud-Àfrica. Durant un més, el món de l’esport en general, i del futbol en concret seguiran aquests espectacle format per 32 seleccions, 10 estadis, i 64 partits, que per primera vegada, organitza el continent Africà.

A milers de llocs ja es parla de favorits al títol, seleccions revelació, joves talents, i velles glòries. Aquí però, no pretenc fer un pronòstic del resultat del diumenge onze de juliol, sinó, valorar el disseny de les equipacions que lluiran els futbolistes més reconeguts del planeta.

Aquest és el meu Top10 dels dissenys esportius per aquest mundial:

1.Australia (Nike)

Els Socceroos aporten un disseny nou i arriscat. Han afegit una franja verda a la part superior de l’antiga camiseta, donant més carisma i personalitat a l’equipació global. Crec que és un encert, perquè tan Sud-Àfrica com Brasil lluïen camisetes molt similars a la que utilitzaven els Australians la passada temporada.

2.Holanda (Nike)

La selecció que més ha arriscat en disseny en aquest mundial. Venien de un molt bon disseny global, les mitgetes cian els donaven molta personalitat, i tenien un caràcter únic. Ara però han retornat a una equipació similar a la utilitzada al 1974, camiseta taronja, pantalons negres, i mitgetes taronja. Un aspecte una mica més agressiu que l’anterior, però amb clares reminiscències històriques d’una de les millors èpoques del futbol orange.

Mereix un punt hi apart la tipografia utilitzada pels números dorsals, una forma quadriculada que dona un fort accent al caràcter d’aquesta selecció.

3.Alemanya (Adidas)

El millor disseny d’Adidas per aquest Mundial se l’han quedat per la seva pàtria. Una proposta molt minimalista, gairebé nòrdica, però amb clar accent alemany. Els ribets daurats donen un aspecte germànic a la camiseta. La bandera, en vertical i molt prima, substitueix i contrasta amb l’anterior proposta, on els seus colors eren distribuïts en franges gruixudes i horitzontals.

4.Anglaterra (UMBRO)

Potser el seu sigui el més sobri dels dissenys d’aquest mundial. Una equipació digne del torneig de Wimbledon. Integrament blanca, tipografia en vermell, i feta d’un material similar al cotó que encara li dona un aspecte més acurat.

5.Eslovènia (Nike)

Una de les revelacions esportives del torneig, i també d’aquest ranking. L’antiga camiseta era pràcticament blanca en la seva totalitat. Ara però han afegit la silueta del Triglav al pit, amb un grafisme gruixut i agressiu d’un color verd intens, donant molta més personalitat a l’equip. A part la segona equipació segueix el mateix concepte i el verd passa a ser el color de fons, on destaca la “m” en groc àcid.

6.Costa d’ivori (Puma)

Probablement la camiseta amb més caràcter de tots els equips africans, que majoritàriament utilitzen verds i grocs. El color taronja per evocar a les sabanes del país, dona personalitat a l’equip i contrasta amb el verd de la resta de l’equipació. Igual que a Alemanya 2006, Puma ha creat marques d’aigua en totes les camisetes que representa, amb símbols del país pertinent. En aquest cas, la figura d’un elefant a la espatlla dreta dona un plus de personalitat als ivorians.

7.Espanya (Adidas)

Un color pla (vermell) i les franges grogues de la marca (Adidas) simplicitat i sobrietat, reforçades per un escut gran a la part esquerra del pit. La recuperació dels pantalons de color blau cel, dona un aspecte retro a la equipació en conjunt. Un valor que l’antiga no tenia.

8.Corea del Sud (Nike)

Els asiàtics, afins a les fases finals els darrers anys. Han abandonat els rostats/magentes anteriors, i proposen un disseny vermell intens, amb les línies d’un tigre sutilment dibuixades a la camiseta. Símbol representatiu de la seva federació, i probablement l’escut més atractiu d’aquest Mundial.

9.França (Adidas)

Un color blau marí intens on destaca el gall daurat de l’escut, i unes franges vermelles i blanques a l’alçada de la caixa toràcica.

L’elegància francesa queda més representada en la segona equipació. Un aspecte molt acurat, tant en el tall tèxtil (forma del coll) com en els detalls daurats al coll i les mànigues.

10.Portugal (Nike)

Un color vermell intens, en detriment del granatós utilitzat en anys anteriors, dona una imatge més vital als portuguesos. Apareix una franja verda al pit, amb una proporció similar a la de la segona equipació del FCBarcelona per la temporada 2010-11.

1 comentari:

Marta Ramírez Baró ha dit...

Jo t'animo a fer-ne un treball de recerca. Xulíssima la informació!