Fa anys que segueixo la NBA, el bàsquet sempre ha estat el meu esport preferit. Des de petit m’ha enlluernat el glamour de la lliga nord-americana, els seus logotips, les equipacions, els Lakers del showtime, els carismàtics Hornets (tothom adorava les vespes turquesa de Muggsy Bogues) el Suns de Dan Majerle, el Pacers de Reggie Miller...
Més endavant la meva professió m’ha portat a veure la NBA des de un altre punt de vista, la imatge de marca que ven al món. El bàsquet ja no té un dominador mundial com hi havia als J.J.O.O de Barcelona 92, la globalització d’aquest esport ha portat a països com Espanya, Argentina, o Rússia, al cap d’amunt dels rankings, a guanyar mundials i Jocs Olímpics. Però si hi ha una cosa amb la qual la NBA ens guanya per golejada és el saber-se vendre, ho han demostrat en incomptables ocasions amb accions com les Latin Nights, les equipacions Hardwood Classic (retro), la green week, o sense anar més lluny el setembre del 2006 quan els Philadelphia 76 Sixers van venir a Barcelona a jugar contra el FCB. En aquella ocasió l’equip de la ciutat de la llibertat va tenir el detall de portar una senyera impresa a la camiseta, acte que els altres equips NBA que han trepitjat el vell continent han repetit a Rússia, França o Itàlia.
En l’apartat de imatge gràfica els equips de la NBA (i en general totes les lligues americanes incloses les universitàries) sempre han tingut una gran cura del seu aspecte.
Fa uns dies amb un company comentaven el nou logotip dels Philadelphia 76 Sixers. És una reedició del que la franquícia va utilitzar del 1977 al 1997. Al principi em va sorprendre el seu nou aspecte “retro” però és una estratègia que ja havien utilitzat altres equips de la lliga com els Detroit Pistons el 2005.
L’imagotip és molt similar a l’utilitzat del 1977 al 1997, continua utilitzant 2 colors (blau i vermell) amb unes petites variacions cromàtiques, el nombre de colors s’ha reduït considerablement (de 5 a 2) cosa que repercutirà el les despeses econòmiques d’aplicació.
Tipogràficament varia molt poc, només ho fan el número “6” i les lletres “e” i “s”. aquesta petita variació tipogràfica té la finalitat de poder reproduir de manera correcte un logotip que tindrà moltes aplicacions (tèxtil, paper, rètols, pins, brodats, etc.)
En quan a l’aspecte global de imagotip + tipografia (marca) la cosa canvia lleugerament, s’ha introduït l’imagotip dins un requadre vermell i a la part inferior dins un rectangle blau podem llegir-hi en negatiu el nom de la ciutat en una tipografia egípcia. Els dos requadres son envoltats per un contorn de color gris, una tècnica també utilitzada per altres franquícies com els Portland Trail Blazers i els Phoenix Suns.
Falta veure les noves equipacions (que probablement és mereixeran una nova entrada al blog) per poder valorar la marca de manera global, però de moment crec que és un encert el redisseny aplicat.
Si voleu més sobre el nou disseny aquí us deixo un links.
sportslogos.net - una biblioteca online de logotips esportius, no només de la NBA, també hi trobareu logos de la MLS, WNBA, NCAA, MBL.
web dels Philadelphia 76 sixers
Brand New - modificacions en el nou logo dels sixers
L’estiu és època de canvis a les lligues, nous jugadors, nous dissenys, i ofertes a la web de la NBA, que cal aprofitar, com he fet jo que ja tinc la nova camiseta amb el logo dels Sixers!
dilluns, 3 d’agost del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada