dijous, 31 de maig del 2018

Noves targetes


Diuen que l'encàrrec més difícil per a un dissenyador gràfic és la creació de la seva pròpia targeta de visita. Francament, no sé si ha estat el més difícil. Però l'experiència m'ha ensenyat que un bon projecte de comunicació visual només es sosté en el temps si tots els seus elements estan fonamentats en un perquè. Si tot el que fem té un sentit, l'únic argument que podrà rebatre la nostra idea original serà l'etern i estèril debat sobre si "a mi m'agrada/no m'agrada".

Amb el concepte al cap, i al cor, els perquès de les meves noves targetes:

Elements gràfics
La Flor de lis representant les arrels (és present a l'escut de Folgueroles) i els viatges. Especialment al meu destí preferit, el Quebec. De la bandera de la província més extensa del Canadà n'he agafat només una de les quatre que la representen, la del quadrant superior-esquerre. Fent referència a un altre quadrant superior-esquerre, el del diagrama personal d'organització de feines, on pertanyen les "feines que omplen el cor".

Frase
"Entendre per explicar". Fent referència a la importància de conèixer (l'encàrrec, el client, el conflicte) a l'hora de parlar-ne. Entendre que la nostra feina és ser el vehicle que transporta la informació d'un emissor a un receptor i en cap cas ser-ne part activa. No hem vingut aquí per parlar de nosaltres. Com va dir una vegada l'amic i referent Jordi Farrés "m'interessa més la vida que la fotografia".

La frase original volia que fos en llatí (Intellegendum ad explanandum) però un cop traduïda veia que s'apartava massa del tracte proper que volia transmetre. Escriure-la en francès feia que fos comprensible per a molta gent que entengués el català, però alhora tingués una connotació més universal.

Material
·Cartolina Keaykolour blanco común de 350 gr.
·Impressió offset a una tinta / doble cara (Pantone 535) llom tintat amb directament amb Pantone 533.

·Relleu.

Impressió
Copyset Impremta

Traduccions
Aula Emi