Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Tennis Taula. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Tennis Taula. Mostrar tots els missatges

dijous, 18 de juny del 2020

Una fotografia bona o una bona fotografia?

Els concursos fotogràfics són una de les meves -moltes- assignatures pendents. He tingut èxit en molt poques ocasions, i com a màxim a escala local (Catalunya).

Fa uns dies vam coincidir en un veredicte amb un fotògraf reconegut amb un extens currículum de premis. Li vaig proposar de quedar un dia perquè fes una revisió de les meves imatges i me'n digués les seves mancances. Tenia clar que em pentinaria, però dir-me que les meves fotos són molt bones ja ho fa la meva mare.

La revisió va ser molt profitosa. Només cal estar disposat a sentir coses que no ens agradaran, però que al cap i a la fi són els nostres defectes i és essencial ser-ne conscient.

Després, sopant de forma distesa vaig exposar-li un cas d'èxit. El 8 de setembre passat fotografiava l'Open Internacional de Tennis de Taula de Vic. Per primera vegada en cinc anys, vaig presentar fotografies al concurs. I el vaig guanyar.


Jo estava allà per feina (EL9NOU). Vaig fer fotografies pensant en el concurs, i fotografies pensant en el diari. Després vaig enviar a cada lloc, les que creia que hi encaixarien. Resultat? Publicació al diari i primer premi al concurs. Win-Win.

Analitzem però amb deteniment les fotografies de la final femenina, perquè no és tot tan senzill.


Fotografia guanyadora del V Concurs de Fotografia
de l'Open Internacional de Tennis Taula de Vic.

El fons d'aquesta fotografia té un alt valor estètic (colors i desenfocament) i la pilota "glaçada" dins d'un rectangle de color groc. La mirada dibuixa una diagonal, la llum és correcta i, sobretot, no té cap element que distregui a l'espectador.
Fotografia publicada a EL9NOU en l'edició del 9/9/2019.

En aquesta fotografia hi apareix en acció la guanyadora de l'Open (
Annamária Erdelyi) i en un primer terme -desenfocada- la finalista a l'esquena de la qual podem intuir-hi el nom "Vic TT". Al fons hi veiem unes lones amb l'escut de la Diputació de Barcelona (patrocinador) i diversos elements que resten estètica a la imatge (lona blau marí, elements vermells al fons a l'esquerra). En definitiva, molt soroll visual que ens aporta narrativa (context) però ens pren valor estètic.

«Així doncs, David, quina és la bona?»
Si hagués enviat la fotografia del concurs a EL9NOU, no l'haurien publicat. I si hagués presentat al concurs la fotografia publicada al diari, no hauria guanyat.

Probablement, les dues imatges són igual de bones -o igual de dolentes- i han funcionat perquè complien la seva funció. En un cas "ser maca", i en un altre "explicar una història".

La fotografia té tants criteris com autors. Sol ser agosarat dir que una fotografia «és bona» o «és dolenta» i sobretot cal evitar els valors absoluts com ara «no val res» o «és perfecta». Potser, la primera pregunta abans de sentenciar una imatge seria; compleix la seva funció?
 

dilluns, 31 de març del 2014

Tack så mycket Matilda

http://stock.davidfajula.com/media/cf80d5e2-30f6-11e2-acdd-cdb9deb1ffb8-swedish-table-tennis-player-matilda-ekholm-fotoprix-vic-durin?hit_num=10&hits=11&page=1&per_page=24&prev=47321f20-3268-11e2-8150-1f6defe93ac3&search=matilda+ekholm

Després de 6 temporades, Matilda Ekholm deixa el Fotoprix Vic. Darrere seu, un munt de grans records envoltats d'alegries i derrotes al Castell d'en Planes.

Atlètica i expressiva dins la pista, gairebé tant com discreta i reservada fora d'ella, solia regalar moments de resignació o alegria a fotògrafs i públic. Sovint, amb eternes pròrrogues que mantenien el cor encongit dels fidels seguidors vigatans.

Com a petit homenatge, un recull de fotografies de la seva etapa a Catalunya.

Tota la sort del món en la pròxima etapa Matilda.

Tack så mycket,
David F.

dijous, 30 de desembre del 2010

12 mesos 12 fotos

S’acaba el 2010, a desenes de mitjans hi ha suculents resums en imatges de l’any que demà tanquem. De tots els que he vist els últims dies destacaria els “reviews” de:

-Boston.com “100 Best Sports Photographs of 2010”
-Gary Crabbe Top Photos of 2010

-Ian Plant Best of 2010

-Art Wolfe 2010 – Year In Review

-Jim M. Goldstein Best Photos of 2010

-Ivan Makarov Wrapping Up 2010: My Favorite Photographs

Per part meva publico 12 fotografies del 2010, una de cada més, sense un fil argum
ental ni una coherència, només amb la data com a única premisa.

Gener: Colomar, Santa Maria de Corcó

Febrer: Festival de patinatge, Tona

Març: Neu a Cantonigròs

Abril: Colmar, Alsàcia

Maig: Camp d’ordi al capvespre, Santa Martí Sescorts

Juny: Església, Sant Julià de Vilatorta

Juliol: Festival Iinternacional de Música de Cantonigròs

Agost: Pete Mickeal, FCBarcelona - CAI Zaragoza

Setembre: MMVV

Octubre: Emina Hadžiahmetović, STK "Zeljeznicar"

Novembre: Salvador Sala, presentant l'homenatge a Peter Hable. FICM Torelló

Desembre: Pit-roig o "rellentí", Santa Maria de Corcó

BON ANY 2011

dimarts, 26 d’octubre del 2010

Norrköpings Tidningar

Aquesta mateixa tarda, des de la redacció d’esports del diari suec Norrköpings Tidningar, m’han enviat aquesta doble pàgina amb una foto meva de la Malin Pettersson.

Una bona manera de començar a preparar la jornada europea del proper cap de setmana.

Tack Mattias, Johny, och Malin.