Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Manlleu. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Manlleu. Mostrar tots els missatges

dilluns, 22 de març del 2021

Sortida fotogràfica a Osona - Flora del Collsacabra


Sortida fotogràfica programada sobre calendari comptant les setmanes on les orquídies estaran en plena floració. Entre els resultats esperem trobar espècies com; l'abellera, el gladiol o el curraià vermell, entre moltes altres flors i, sobretot, gaudirem de paisatges solitaris en una zona on l'única presència humana, serà la nostra.

Temari del taller:

· Tècnica de càmera i domini de la llum incident.

· Control de la profunditat de camp (zona nítida de la imatge).

· Eines per a la modificació dels esquemes de llum.

· Composició amb 1, 2 i 3 subjectes.

Dates:

Dissabte 1 de maig: COMPLET

Diumenge 2
 de maig: COMPLET

Dijous 6: COMPLET


Dissabte 8: 1 plaça disponible


Dissabte 22: places disponibles

Horari: 9.00 - 13:00 h.

Lloc de sortida i arribada: Manlleu

Preu: 30€/persona

Material necessari: Càmera fotogràfica, aigua i esmorzar. Un cop inscrits s'enviarà un llistat de material aconsellat.

Informació i inscripcions:
 info@davidfajula.com




Places limitades a 5 assistents per sessió.

Seguirem totes les mesures de seguretat indicades segons la legislació vigent; mascareta, distància, gel hidroalcohòlic i evitarem el contacte amb l'equip fotogràfic aliè.

Al final del curs, s'enviarà un dossier d'apunts als assistents.



dimarts, 4 de desembre del 2018

Presentació de Petjades del Ter

Presentació del llibre Petjades del Ter. Editat pel Consorci del Ter.

Data:
Dimarts 4 de desembre de 2018.
Hora: 19:30h.
Lloc: Museu del Ter (Manlleu).



dijous, 18 d’octubre del 2018

Curs de gestió de l'arxiu fotogràfic

L'arxiu de les nostres fotografies representa un ecosistema que creix constantment, fins al punt que ens pot ser difícil de gestionar. Per exemple quan no sabem les fotografies que tenim, ni on.

Aquest curs pretén ser un exemple de com tractar l'arxiu com una unitat. Un sistema amb les seves mancances (temes a tractar i millora dels temes que ja tenim treballats) així com un exemple de com treure un rendiment, econòmic o no, a la nostra producció. Els exemples del curs estan basats en projectes professionals dels quals entendrem el seu èxit, o el seu fracàs, marcat únicament per la correcta gestió d'un arxiu fotogràfic real.


Introducció

L'arxiu fotogràfic com un ecosistema

Importació de fotografies
Nomenclatura i ubicació dels arxius originals de la càmera

Gestió de les fotografies
Mòdul Biblioteca d'Adobe Lightroom
Cas real: Guia Repsol

Publicació de les nostres fotografies a internet
Una pàgina web pròpia: avantatges i inconvenients
Xarxes socials
Agències d'estoc
Cas real: Institut de Ciències Fotòniques

El nostre arxiu
Mancances i virtuts del nostre arxiu fotogràfic
Què val la pena treballar?
Què demanda el mercat?
Cas real: Com treballa la millor agència d'estoc de fotografia de natura del món?

Dates: (dilluns al vespre) 28 de gener, 4, 11 i 18 de febrer de 2019.

Horari: De 19:00 a 20:30h.


Preu: 50€ (inclou temari imprès amb exercissis i bibliografia recomanada)

Informació i inscripcions: info@davidfajula.com

Articles online per aprofundir una mica dins el món de l'arxiu fotogràfic.

dijous, 17 de novembre del 2016

Conferència sobre el Canadà a Manlleu

"Oh, Canadà" una projecció fotogràfica que narra gairebé dos mesos de viatge en tres estacions diferents.

Data: 18 de novembre
Lloc: Sala d'Exposicions de Can Puget, Baixada de la Fidela, 1-3, Manlleu.
Hora: 21:00

Organitza: Grup Fotogràfic Manlleu

Col·labora: Ajuntament de Manlleu


Entrada gratuïta 

diumenge, 4 de maig del 2014

Taller de Creativitat Fotogràfica

Com cada any per aquestes dates, organitzem una nova edició del taller de creativitat fotogràfica. De nou a Manlleu, aquest cop però a Can Puget, i sota el paraigua del Grup Fotogràfic Manlleu. 

Data: 17 de maig
Lloc: Can Puget (Manlleu)
Preu: 30 euros*
Horari: De 10 a 2/4 de 2

*El preu inclou el temari d'apunts imprès

Informació i reserves: info@davidfajula.com 

diumenge, 20 d’octubre del 2013

Taller de creativitat fotogràfica

Com cada any per aquestes dates, organitzem una nova edició del taller de creativitat fotogràfica. De nou a Manlleu, aquest cop però a Can Puget, i sota el paraigua del Grup Fotogràfic Manlleu. 

Data: 17 de maig
Lloc: Can Puget (Manlleu)
Preu: 30 euros*
Horari: De 10 a 2/4 de 2

*El preu inclou el temari d'apunts imprès

Informació i reserves: info@davidfajula.com 

diumenge, 13 d’octubre del 2013

Fotografia i xarxes socials



Pel proper dimecres (16) tenim programada la conferència; Fotografia i xarxes socials. Aquesta vegada a quatre mans, les d'en Roger Baulenas (qui parlarà de Facebook) i les d'un servidor, que amb Twitter com a actor principal impartiré la xerrada "L'art del discurs efímer". On intentaré explicar els valors d'una marca dins la xarxa, la planificació i projecció d'una entitat local, i la gestió de múltiples perfils. Tot això en menys de 140 caràcters.

La xerrada s'emmarca dins el cicle de conferències mensuals que el Grup Fotogràfic Manlleu porta a terme aquest 2013.

L'entrada és gratuïta i oberta a tothom.

#GFMempire

dilluns, 6 de maig del 2013

Taller de creativitat fotogràfica

Esperonat per la bona rebuda que va tenir la conferència per el Grup Fotogràfic Roda, des de l'Espai d'Arts Creatives hem preparat un taller d'iniciació al pensament creatiu aplicat a la fotografia.

Si hi esteu interessats, podeu inscriure-us contactant directament amb l'acadèmia (Sandra)

Per a qualsevol dubte relacionat amb el temari, us podeu posar en contacte directament amb mi (aquí)

dimecres, 12 de setembre del 2012

Curs de creativitat fotogràfica a Manlleu

A partir del proper més de novembre dins el cicle de monogràfics de l'Espai d'Arts Creatives, impartiré un curs de creativitat fotogràfica. La idea original del curs és la narrativa de la imatge així com la comprensió i ús de la llum. A part de l'evident part pràctica, comentarem l'obra de reconeguts fotògrafs, pintors, escriptors i músics. Amb la intenció d'incorporar noves influències als nostres recursos fotogràfics.
Podeu inscriure-us contactant directament amb l'acadèmia (Sandra)
Per a qualsevol dubte sobre el temari, us podeu posar en contacte amb mi (aquí)

divendres, 27 d’abril del 2012

Conferència a Manlleu

El proper dimarts 8 de maig, tinc el plaer d’impartir –a casa- la conferència El disseny gràfic a la NBA. Iconografia de la millor lliga del món. A les 8 del vespre al Casal Cívic Frederica Montseny (Avinguda Puigmal, 137-139. Manlleu) Entrada lliure.

diumenge, 1 de gener del 2012

Fa quinze anys que tinc quinze anys

El Grup Fotogràfic Manlleu, associació cultural de la meva ciutat i entitat pionera en la difusió de la fotografia catalana als Estats Units, està d’aniversari.

Durant tot el 2012 celebrem el nostre 30è aniversari. Conferències, tallers, entrevistes, exposicions i altres activitats estan previstes per aquest any de traspàs.

El que ja ha començat és un dels nostres grans projectes, el blog Fotodiari.cat. Durant cadascun dels 366 dies del 2012 hi publicarem una fotografia, un projecte que mostra la visió del GFM a través dels seus socis. L’inaugurem avui amb una fotografia d’en Xevi Vilaregut.

Com és costum en una celebració d’aquesta envergadura, hem de lluir les nostres millors gales, una distinció especial que ens recordi que “fa quinze anys que tenim quinze anys”. Un vestit a mida fet per un sastre del GFM.

En aquesta ocasió, el sastre he estat jo, i el vestit; el punt de llibre dels 30 anys. Un distintiu que podeu veure aplicat a les webs i blogs dels socis. Una forma que ens recorda el punts de llibre en forma de beta que tenen les agendes, una mostra de que “hem escrit un bon tros, però que encara ens hem queda molt per escriure”.

dimecres, 28 de desembre del 2011

12 mesos, 12 fotos (2)

A pocs dies de tancar el 2011. Apareixen dotzenes de “Year in Review”, reculls fotogràfics que es fan al cap de l’any en qüestió, i que vindrien a ser una versió fotogràfica de la cursa de Sant Silvestre.

Jo publico en aquesta entrada 12 fotografies, una per cada més. No hi busqueu coherència, no l’hi trobareu.

Gener: Ljubljana, Eslovènia.

Febrer: Casau, Vall d'Aran

Març: Matilda Eckholm | Fotoprix Vic

Abril: Mercat del Ram | Vic

Maig: Passeig del Ter | Manlleu

Juny: Nigel D. Johnson Tyghter | CB Vic.

Juliol: Xina | FIM Cantonigròs

Agost: Guillem Sanglas | Manlleu Skatepark

Setembre: Fran Vázquez | FCBarcelona - Standford University*

Octubre: Bicicims | El Far*

Novembre: Santa Maria de Besora

Desembre: Eva Odorova | Lyssois Lille

*Càmera remota

dissabte, 23 de gener del 2010

Riu Ter + bicicleta


Els vaig veure passant amb bici, i vaig tenir temps d’anar a buscar la càmera. Riu Ter al seu pas per Manlleu (Osona)

dijous, 5 de novembre del 2009

identitat pròpia

El proper divendres 6 de novembre, inaugurem l'exposció "identitat pròpia".
Lloc. Sala d'exposicions de Can Puget, baixada Fidela 1-3 Manlleu
hora. 20.30
En aquest enllaç trobareu més informació sobre l'exposició i el projecte.






dimarts, 3 de novembre del 2009

part of the process



© il·lustració: Marta Ramírez Baró.
Comença el compte enrere.... i apareixen els primers símptomes de vertigen.

dilluns, 27 de juliol del 2009

el Ter

“Life is full of twist and turns” aquesta és una frase feta nord-americana que vaig descobrir al llibre “7 desiertos con un par de ruedas” del company Sergi Fernández Tolosa. La seva traducció al català vindria a ser: la vida és plena de corbes i revolts.

Un d’aquests revolts em va dur el passat més de març a col·laborar regularment amb la revista el Ter, uns mesos i uns quants avisos més tard he fet la fotografia de la portada i alguna altra imatge interior per aquesta publicació manlleuenca.


dilluns, 13 d’octubre del 2008

Premi Paco Estrella a la Solidaritat i Convivència

El passat divendres 10 d’octubre vaig exercir de jurat al concurs pel trofeu del premi Paco Estrella a la solidaritat i convivència. No era el primer cop que feia de jurat, però aquest cop es tractava d’un veredicte especial, ja que com el seu nom indica és un homenatge al meu gran amic ja desaparegut Paco Estrella. Aquest concurs té per a mi un valor afegit perquè amb en Paco ens unia una gran amistat.

També em van comunicar que seria l’encarregat de crear la imatge gràfica per aquest premi que reflecteix els valors pels quals en Paco va lluitar tant.


Des d’aquí agrair a tots els organitzadors el fet de comptar amb mi.