diumenge, 9 d’agost del 2009

Dani Jarque (1 de gener 1983 / 8 d'agost 2009)


La tràgica notícia que ahir al vespre va arribar d’Itàlia causa commoció a tothom. Avui és dia de dol, d’aficions agermanades i de suport als familiars, amics, i a tota la gent del RCD Espanyol. Descansi en pau Daniel Jarque González.

dilluns, 3 d’agost del 2009

Philadelphia 76 Sixers logo

Fa anys que segueixo la NBA, el bàsquet sempre ha estat el meu esport preferit. Des de petit m’ha enlluernat el glamour de la lliga nord-americana, els seus logotips, les equipacions, els Lakers del showtime, els carismàtics Hornets (tothom adorava les vespes turquesa de Muggsy Bogues) el Suns de Dan Majerle, el Pacers de Reggie Miller...

Més endavant la meva professió m’ha portat a veure la NBA des de un altre punt de vista, la imatge de marca que ven al món. El bàsquet ja no té un dominador mundial com hi havia als J.J.O.O de Barcelona 92, la globalització d’aquest esport ha portat a països com Espanya, Argentina, o Rússia, al cap d’amunt dels rankings, a guanyar mundials i Jocs Olímpics. Però si hi ha una cosa amb la qual la NBA ens guanya per golejada és el saber-se vendre, ho han demostrat en incomptables ocasions amb accions com les Latin Nights, les equipacions Hardwood Classic (retro), la green week, o sense anar més lluny el setembre del 2006 quan els Philadelphia 76 Sixers van venir a Barcelona a jugar contra el FCB. En aquella ocasió l’equip de la ciutat de la llibertat va tenir el detall de portar una senyera impresa a la camiseta, acte que els altres equips NBA que han trepitjat el vell continent han repetit a Rússia, França o Itàlia.
En l’apartat de imatge gràfica els equips de la NBA (i en general totes les lligues americanes incloses les universitàries) sempre han tingut una gran cura del seu aspecte.

Fa uns dies amb un company comentaven el nou logotip dels Philadelphia 76 Sixers. És una reedició del que la franquícia va utilitzar del 1977 al 1997. Al principi em va sorprendre el seu nou aspecte “retro” però és una estratègia que ja havien utilitzat altres equips de la lliga com els Detroit Pistons el 2005.
L’imagotip és molt similar a l’utilitzat del 1977 al 1997, continua utilitzant 2 colors (blau i vermell) amb unes petites variacions cromàtiques, el nombre de colors s’ha reduït considerablement (de 5 a 2) cosa que repercutirà el les despeses econòmiques d’aplicació.
Tipogràficament varia molt poc, només ho fan el número “6” i les lletres “e” i “s”. aquesta petita variació tipogràfica té la finalitat de poder reproduir de manera correcte un logotip que tindrà moltes aplicacions (tèxtil, paper, rètols, pins, brodats, etc.)
En quan a l’aspecte global de imagotip + tipografia (marca) la cosa canvia lleugerament, s’ha introduït l’imagotip dins un requadre vermell i a la part inferior dins un rectangle blau podem llegir-hi en negatiu el nom de la ciutat en una tipografia egípcia. Els dos requadres son envoltats per un contorn de color gris, una tècnica també utilitzada per altres franquícies com els Portland Trail Blazers i els Phoenix Suns.

Falta veure les noves equipacions (que probablement és mereixeran una nova entrada al blog) per poder valorar la marca de manera global, però de moment crec que és un encert el redisseny aplicat.

Si voleu més sobre el nou disseny aquí us deixo un links.

sportslogos.net - una biblioteca online de logotips esportius, no només de la NBA, també hi trobareu logos de la MLS, WNBA, NCAA, MBL.

web dels Philadelphia 76 sixers

Brand New - modificacions en el nou logo dels sixers

L’estiu és època de canvis a les lligues, nous jugadors, nous dissenys, i ofertes a la web de la NBA, que cal aprofitar, com he fet jo que ja tinc la nova camiseta amb el logo dels Sixers!

diumenge, 2 d’agost del 2009

naturapics.com

Aquesta setmana he obert una nova galeria online a la web francòfona de fotografia de natura naturapics.com. Es una web similar a la hispana fotonaura, compte amb les mateixes funcions, i la veritat és que hi ha imatges d’una excel·lent qualitat.
Aquí llenço un parell d’enllaços a les meves galeries de naturapics i fotonatura.

Salut companys!

divendres, 31 de juliol del 2009

Sir Bobby Robson

Avui ens ha deixat Bobby Robson (Langley Park, Anglaterra, 18 de febrer de 1933 - Sacriston, County Durham, Anglaterra, 31 de juliol de 2009), un cavaller del futbol, un dels millors entrenadors que ha tingut el FCBarcelona, i una persona que va demostrar que s’arriba més lluny amb un somriure que amb un cop de puny a la taula. Sir Bobby va ser un gentleman que des del 2007 centrava els seus esforços en la seva fundació per la lluita contra en càncer.

Descansi en pau Sir Robert William Robson.

dilluns, 27 de juliol del 2009

el Ter

“Life is full of twist and turns” aquesta és una frase feta nord-americana que vaig descobrir al llibre “7 desiertos con un par de ruedas” del company Sergi Fernández Tolosa. La seva traducció al català vindria a ser: la vida és plena de corbes i revolts.

Un d’aquests revolts em va dur el passat més de març a col·laborar regularment amb la revista el Ter, uns mesos i uns quants avisos més tard he fet la fotografia de la portada i alguna altra imatge interior per aquesta publicació manlleuenca.


dilluns, 20 de juliol del 2009

FIM Cantonigròs 2009, another way of travelling

This last weekend Cantonigròs has celebrated the 27th edition of CANTONIGRÒS INTERNATIONAL MUSIC FESTIVAL, one more year I got to this beauty town of Cabrerès to share sometime with people from Perú, Euskadi, Finland, Lithuania, etc.

In this following link you’ll find a gallery of images that I did for elter.net / Health & Culture!


Smiley Peruvian dancer on sunday afternoon show © David Fajula Jufré

FIM Cantonigròs 2009, otra manera de viajar

Este fin de semana se celebro la 27ª edición del FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA DE CANTONIGRÒS, un año más m’he acerque hasta este bonito pueblo del Cabrerès para compartir un rato con gente del Perú, Euskadi, Finlandia, Lituania, etc.

Aquí os dejo un enlace a la galería de fotografía que hice para elter.net

Salud y Cultura!